Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, March 25, 2010

Andainya...

Andainya...
aku ulama Islam...
ingin kukatakan semua kebenaran dan keindahannya...
Andainya...
aku saintis...
ingin ku singkap misteri di sebalik penemuan dan Al-Quran...
Andainya...
aku sasterawan...
ingin ku cari keajaiban dibalik kalam Al-Quran yang tak mampu ditiru oleh sesiapa...
Namun aku hanyalah insan biasa, yang wujud penuh kelemahan,
bila mentari siang telah tenggelam,
aku hilang dalam ketiadaan.
Begitu juga lumrah Pencipta Alam,mencipta yang tidak menjadi ada,
lalu yang ada menjadi tiada.
Di balik kitab alam yang terdampar seluas saujana mata,
terkandung sejuta rahsia...
Namun...ramai manusia yang tenggelam dalam keegoan dan kefanatikan,
hingga lupa kita semua akan mati.
Sedangkan Tuhan pencipta yang tak dicipta,
tak pernah mati seperti ciptaannya.
mengapa manusia tak pernah bertanya hati dan ilmunya,
wajarkah menyembah sesuatu yang akan mati akhirnya???...
>FIKIR-FIKIRKANLAH!!!!<



No comments:

Post a Comment