Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, June 22, 2012

Welcome bacK to me!!!!

first of all welcome back(to me)!!!!

mmg da lame gile x update blog nie  wse windu sgt2 kepade cik i,my,me,mine nie...(peluk2)...sedar tak sedar aku da masuk sem 3 dlm seni kulinri nie...semakin da sibuk la maknenye aku nie...dlm seminggu ade 2 kitchen..first,malysian cuisine..lepas tu commercial kitchen..kirenye dalam commercial kitchen nie kiteorang kena serve kt  pelanggan la...tambah pula satu subjek yg mmg menyakitkan kaki aku nie...restaurant operation..belajr jadi waitress la kirenye...well..ape x sakitnye kaki..kene pakai high heels 1 1\2 inci...ditambah pula dengan make up tebal...mujurlah kelas tu ade pade hri khamis,dptla rehat cikitkan...^_^....tpi best jugak belajr serve orang nie...lepas nie saye akn berusahe bersungguh2 dalm subj. nie...(dengan muka penuh semangat)...mlm nie sebenarnye aku nk masak mee hailam tapi disebabkn aku nie cuai mee hailam tu da tukar kepade mee goreng pulak...disebbkan nie la mood aku kurang bek...
 len kali aku akn buat yg terbaek untuk memasak!!!!!

Tuesday, September 27, 2011

kU SIMPAN NAMANYA DI SUDUT HATI...

Kusimpan namanya di sudut hati,
Demi sebuah keredhoan,
Ya Allah kuatkan hati ini,
Bantu kami bermujahadah,

Ya Rabb..
Bantu kami, hamba-Mu,
Yang mencari,
Sedang mencari,
Dan masih mencari,
Erti cinta sejati..

Cinta dua insan yang dibatasi syariat-Mu,
Tanpa digugat setitik bisikan nafsu,
Yang ada hanyalah,
Sebuah ketagihan cinta,
Sebagai wadah menggapai cinta agung-Mu..

Ya Rahman...
Faqirnya kami, lemahnya kami,
Sungguh tak terdaya,
Segalanya milik-Mu,
Kepada-Mu segalanya dikembalikan..

Ya Muhaimeen,
Namun ku gusar..
Dengan mujahadah ini,
Apakah dia bisa setia,
Apakah dia bisa menunggu,
Apakah kami bisa tabah,
Higga ke akhirnya...

Ya Rabbul Izzati,
Engkaulah Pemilik segala hati,
Peganglah hati-hati kami,
Peliharalah hati-hati kami,
Jagailah, bajailah dan siramilah hati-hati kami,
Dengan cahaya keimanan kepada-Mu..

Agar kami bisa terus bermujahadah,
Hingga waktu menentukannya..
Ameen ya Rabb..
- Artikel iluvislam.com

Wednesday, August 17, 2011

lame x meng-update!!!

da lame x update2 kn blog nie...sejak kebelakangan nie sibuk je memanjang n tambah pulak dengan line cik internet kite kdg2 ok or ko...Skarang da masuk pertengahan bulan ramadhan...pejam celik2 da pun nk dekat raye...taun nie malas nak beli2 kuih nie...nak wat sendiri2 punye....=) baru SyOk!!!baju  raye tu rase2 nye da ciap kot....x sbar nak main bunga api..lalalalala....

walaupun da bukan pangkt kanak2 tapi still lagi main bunge api..hehehe...bukannye ade had nk main pun kan...ikut suke hati kitelah nk main ke tak...even orang2 tue pun ley joint same....nk main mercun macam mercun bola,mercun ketupat tu,xde masalah tapi pandai2 lah tanggung akibatnye nanti....beraye kt hospital lah jawabnye....
Baru2 nie aku dijangkiti virus....ish..ish....bukan virus cinta ke,virus H1N1 ke....noooooo....same skali tidak!!!!!Sebenarnye aku kene virus game angry birds....hehehe.....Nie start dari kawan aku la....die yang bgi aku merase main bende nie....best gile..patutlah famous je....ciap ade teddy bear yer lgi...

anyway..thanks to my friend yg perkenalkn ak kepada game nie....mase nak main mende mmg best..tapi time kite x lepas walaupun da beberape kali mencube x lepas2 jugak,kite pulak yg jdi angry nye....betol tak...

*nak sambung main angry birds*=)...=)

Monday, June 6, 2011

Pesanan Untuk Wanita




Setiap orang adalah unik. Setiap orang ada kelebihan dan kekekurangannya yang tertentu. Tidak ada manusia yang sempurna kecuali Rasululluh s.a.w kerana baginda telah ditentukan maksum.
Selebihnya tidak terkecuali daripada sifat lemah, buruk, hina, sakit dan bermacam-macam perkara lagi. Anda tidak perlu berasa susah hati lantaran gemuk, tidak menarik, terlalu rendah malah cacat.
Biar bagaimana keadaan anda, anda tetap unik dan tanpa anda alam ini tidak sempurna.
Memang Allah menjadikan manusia pelbagai rupa dan gaya. Disitulah berkuasanya Allah. Dia berhak dan mampu berbuat apa saja mengikut kehendak-Nya.
Kita memang tidak ada pilihan untuk mempersoal itu ini, mempertikai itu ini. Anda mungkin berasa rendah hati melihat kekurangan-kekurangan yang ada pada diri anda.
Nah, anggap ia satu kelebihan. Jika anda sangka anda buruk, ia satu kelebihan yang tiada pada orang cantik. Anda sangka kecantikan sentiasa membawa untung? Tidak, tidak selalunya begitu.
Kadang-kadang kecantikan memusnahkan. Setelah anda dikenali sebagai cantik, ketakutan anda terhadap keburukan lebih besar daripada jika anda semulajadinya buruk. Orang cantik fobia menjadi buruk.
Setiap kedutan di wajah akan dirawat dan setiap kedutan begitu menyusahkan dirinya. Saat menjadi buruk pasti tiba, bagaimanakah perasan si cantik meghadapi hari tua mereka? Bukankah rasa susah yang tiada kesudahan?
Kadang-kadang seekor semut diberikan sayap oleh Allah supaya dia boleh terbang dan menerjah api.
Samalah halnya, kadang-kadang seseorang manusia itu diberikan kecantikan supaya dengan kecantikan itu dia boleh berbuat sebanyak-banyak mungkar untuk diberikan balasan setimpal di Akhirat.
Tontonlah filem atau drama-drama di TV. Kisah hidup orang cantik selalunya penuh duri. Jika anda buruk setidak-tidaknya anda bebas rasa riak dan takbur.
Penghuni neraka kebanyakkannya wanita sebagaimana disabdakan Rasullah s.a.w wanita itu tentu yang cantik tapi gagal memahami untuk apa kecantikan itu diberikan Allah kepadanya.
Dan wanita itu tidak terkecuali juga yang buruk sebab dia berterus-terusan saja mempertikaikan kerja Tuhan.
Siapakah wanita penghuni syurga itu, barangkali yang cantik dan dia sentiasa faham kecantikan itu ukuran manusia . Cantik pada pandanagn Allah adalah ketaatannya terhadap semua perintah dan laragan Allah.
Barangkali juga yang buruk tapi dia faham Allah tidak memandang rupa paras tapi apa yang ada di dalam hatinya. Wahai orang cantik, orang buruk, orang rendah, orang cacat, semuanya itu hanyalah ukuran manusia dan ukuran manuisa selalunya sasar.
Hargai diri anda sebab kewujudan anda mambuktikan kekuasaan Allah!

Thursday, June 2, 2011

pot..pet..pot..pet...=)

mlm nie trase nk menulis jer...huhuhu...ok..first of all..Alhamdulillah alu dpt twrn ke uitm dungun diploma seni kulinari...boleylah aku nk asaskan skill memasak aku yg x seberape nie..time dpt tu...aku x tau nk kte pe...bcoz aku x berape harp ngat aku dpt ekpon...n aku bersyukur ngat dpt gop masuk universiti nie...aku akn berusahe lebih kuat lagi..insya Allah...fighting!...BTW ari isnin nie aku akn dftr n bermulalah kehidupan aku sbgai pelajar uitm diploma seni kulinari nie...!!


Hal lain lah pulak sekarang nie..dlm 2 mlm nie aku spend time tgk cerite My Sassy Girl Chun Hyang.sampai x tgk tv pun..hehe...sanggup terperuk lam bilik,semate2 nk tgk kdrama nie...hehe....best ngat cerite nie..im really like it..=)

well cerite nie sal mong ryong ngan chun hyang terpaksa dinikahkan mase die mude2 dulu...dieorg sebenarnye bru je knal tpi mak ayh dieorng suruh dieorg nikah.spanjang dieorg duduk bersame,,, chun hyang pun fall in love ngan mong ryong..n mong ryong pun same..=)..best ngat cite nie...=)...mlm2 tumpah air mate aku tgk cite nie...aku paling x suke mr.byun hyuk...aku benci la kt karakter org tu...kalau org x suke kt die,,x payh lah nk pakse2!!..ciap wt blackmail lgi kt mong ryong..tpi akhirnya cinta dieorg tetap bersatu..yea!!!The Power Of Love!!huhu...

Tuesday, May 31, 2011

The Ant Prays For Rain

Once there was a big famine in Palestine. It was during the time of the Prophet, Prophet Sulaiman (King Solomon). He came out with his people and proceeded to an open place in the desert to pray for the rains to come.


Suddenly, he saw an ant standing on its two legs, raising its hands up towards the sky and saying,"Oh Allah! We are but very small among all Thy creatures. We cannot survive without Thy grace. Please bestow upon us Thy sustenance and do not punish us because of the sins of human beings. Please send down the rains so that trees can grow, farms become green and grains become available and we have our food to eat."
Prophet Sulaiman knew the language of all animals. He told his people, "Let us go home. The prayer of this ant is enough." It then rained heavily and all the land became green and productive.
The ant is an intelligent creature. During warm days it collects and stores grain inside the holes. It knows that during wet and cold months, it would not be able to go out to search for food. For fear that grain may start growing because of wetness, it splits it into two or more pieces. At times, during moonlit nights, it brings the split grains out of the stores for drying and preservation against decay.
The holes under the ground are made very carefully and covered with shelter to prevent the rain water from getting inside the holes. The ant, unlike the other animals, can lift a burden twice its own weight. It is not a selfish creature. When an ant finds some store of food grains, it runs up to its group and takes its fellow ants to that place. It shows everyone of them its own find of the store. They always behave in this manner. They work and live in co-operation with each other.
This shows how the ant works for the group and how each of them fulfils the needs and livelihood of its fellow-beings. How shameful it is for a man, who has no regard for another man; who has no concern for his fellow human beings who could be starving because of want of food.
Once, while Prophet Sulaiman was travelling together with hosts of men, jinn and birds, they reached a valley of ants.
When the chief of these ants witnessed the pomp and the glory with which Prophet Sulaiman and his companions were approaching toward it. He warned all the ants to get into their holes lest they got trampled and crushed unknowingly by the approaching men and Jinn. Prophet Sulaiman smiled at this warning sounded by the ants' chief, and ordered his companions to wait till the ants went inside their holes. "None of us should hurt any ant while passing over their land", he said.
It is said that Prophet Sulaiman addressed the chief of the ants and said: "How could my people hurt you or your fellow ants when they are floating through air! Don't you know that I am a messenger of God and would never act unfairly?" The chief of the ants replied: "O Messenger of God! My cautioning the ants was not for any hurt that they would suffer but to prevent them getting astray and forgetting the glory of God after seeing your pomp and show."
There is a deep meaning in this event. It shows that even the most humble and smallest of creatures has been endowed with the necessary wisdom to live safely and avoid being hurt as far as possible. It also shows, how even a small ant does have the natural understanding of the true position of Allah. It imparts a lesson that one should not forget the true might and glory of Allah when one experiences a great power and dignity of any creature in this world.
Thus an Ant is one of the most wonderful small creatures in this world. Sura "Naml" (the Ant) in the Holy Qur'an is a chapter named after this creature. Over 1300 years ago, Imam Ali (a) was giving a sermon in Kufa, in which he was describing the beauties of creation in various forms of life. He was referring to small creatures and asking man to study how God made them so small yet so sturdy and strong. He described the ant in these words:
'Look at an ant. How tiny is its body and how delicate are its features! It is such a small creature that it often escapes the eye, and few people care to attach any importance to it among the living beings found on this earth. Look at it and study its ways of life; how it crawls, how it attacks its food; how it lifts a grain so many times heavier than its body, carries it to its hole; how it stores grains; and how in summer it gathers and stocks food for winter and rainy days.

  • source: http://www.iluvislam.com
  

Thursday, April 21, 2011

。◕ ‿ ◕。.....:p

Aku ne sebenarnye xlah beberape pandai nk masak..tapi kalau berkaitan dengan buat kek,kuih,atau roti memang aku nie dalam bahagian oklah..kdg2 x jadi...=(..well semua pun begitu kan..even chef wan buat kek poun bantat...nie kan pula orang yg memang sedikit jer ilmu di dada ni...Pasal nak menimba ilmu..aku suruh r ibu aku ajar care2 nk siang ikan...time tengok ibu aku wat..senang sangat..tapi mase time aku wat...hahaha...aduhai payahnye..hancur ikan tu aku kerjakan..
mujurlah ibu aku x marah..bru jer beberape ikan aku sudah siang,kwan aku call...so terpakse lah berhenti coz hari tu aku da janji nk jumpe kwn kat mc donald...Kemudian..sesi pembelajaran aku disambungkan kelmarin..ibu aku bgi 100% kepercayaan kat aku untuk siang ikan nie walaupun aku nie x berape pandai..well..lepas da beberape ekor ikan aku da wat...barulah aku dpat teknik yg betul n senang bagi orang yg kidal macam aku nie...hehe..i hope i can  do better next time..=)...
Aku nk wat kek cam anime nie wat....can i???yes..i can!!!..go go girl!!!